5 populārākās kļūdas, organizējot mazos komandu saliedēšanas pasākumus

Komandu saliedēšanās pasākumi vienmēr ir bijuši populāri un vienkārši veidi, kā attīstīt komandas kopējo spēku, pamanīt individuālās darbinieku spējas un aizraujoši pavadīt laiku kopā ar kolēģiem. Lai cik pozitīva un vērienīga būtu sākotnējā pasākuma ideja, reizēm mēdz piezagties dažādas neparedzētas ķibeles, kas ātri spēj sabojāt pasākuma pozitīvo gaisotni.
Lūk, 5 populārākās kļūdas, kas tiek pieļautas, organizējot mazos komandu saliedēšanās pasākumus:

Nepareizs pasākuma mērķis

Kāda ir plānotā pasākuma ideja? Ko uzņēmums vēlas pateikt ar komandas saliedēšanās pasākumu? Kāpēc šāds pasākums tiek rīkots? Pavisam vienkārši jautājumi, kas palīdzēs noskaidrot pasākuma mērķi un veiksmīgāk to realizēt. Reizēm rodas pārpratumi, kad uzņēmuma vadība kā pasākuma mērķi uzstāda “komandas sapazīstināšanu”, bet pasākumā galvenais akcents likts uz ko citu – piemēram, individuālām sporta aktivitātēm vai grandiozu muzikālu priekšnesumu un jautru pasākumu, aizmirstot par galveno pasākuma mērķi un būtību.

Pasākuma neatbilstība darbiniekiem

Vienmēr izpatikt visiem nevarēs, taču pirms pasākuma rīkošanas ir jāprot sajust komandas kopējo vilni. Vai komandai derēs aktīvās atpūtas pasākumi, vai tomēr vakariņas ar vīna degustāciju? Kāda ir komanda – gados jauna vai jau pieredzējusi komanda? Sievietes vai vīrieši vairākumā? Katrā pasākumā jācenšas atrast zelta vidusceļu starp komandas dalībniekiem un plānoto pasākuma norisi. Galvenais ir komandas motivēšana un spēja aizraut arī citus kolēģus, arī tādus, kuram konkrētā aktivitāte neliekas saistoša.

Nepatīkams pārsteigums komandai

Cilvēkiem patīk pārsteigumi, bet, kad tas sakrīt ar svarīgu tikšanos un nopietnu prezentāciju lielam klientam, prieks par pasākumu mazinās. Atcelt plānus nepatīk nevienam, tāpēc būtu vēlams kolēģiem iepriekš paziņot, ka tiek plānots pasākums konkrētā datumā. Pasākuma norisi var neatklāt, bet darbiniekiem patiks būt lietas kursā par notikumiem. Tas veido uzticības atgriezenisko saiti starp vadību un darbiniekiem.

Nepārdomāta norise

Sākam ar pusdienām, pēc tam kartinga halle, tad relaksācija spa, vakariņas, saliedēšanās spēle un koncerts vakara noslēgumā. Izklausās lieliski? Bet vai nebūs tomēr pārāk intensīva diena? Arī komandu saliedēšanās pasākumos noder teiciens less is more, ir vērts padomāt par katru pasākuma komponentu un kādu kopumu tas veido – vai pasākumi notiek loģiskā secībā. Labāk, lai dienā ir viens pasākums, kas piešķir pievienoto vērtību – vai tā būtu kāda kopīga orientēšanās spēle ap biroju, tādejādi iepazīstot gan vidi, gan komandas spēju sadarboties, vai ēdiena gatavošanas meistarklase, kas dod iespēju iemācīties ko jaunu – svarīgākais ir saprast, ko pasākums sniedz komandai. Nepārspīlē! Vienu, bet vērtīgu!

Nav plāna B

Vienmēr vajag padomāt par plānu B, pat ja plānots neliels pasākums. Visvairāk tas attiecas uz brīvdabas pasākumiem – jo laikapstākļus mēs nekad nevaram paredzēt. Ja tiek plānots orientēšanās pasākums ar velosipēdiem pilsētā, tad noteikti jāseko līdz laika prognozēm un jāizveido plāns B, ja tomēr ārā ir nepiemēroti laikapstākļi. Iespējams, tas kļūst par auto orientēšanās pasākumu. Ja esat plānojuši kādu aktivitāti 3 stundu garumā un pēc tam vakariņas, bet aktivitāte beidzas negaidīti ātri, lai nebūtu neveikls pārtraukums, kāda īsā spēle vai apkaimes ekskursija vienmēr noderēs!

Ja esat mazs kolektīvs, tad izplānot pasākumus noteikti ir vieglāk, jo komandā viens otru labāk pazīst, taču, ja kolektīvā ir vairāki simti cilvēku, vērtīgi būtu dalīt pa nodaļām un rīkot pasākumu mazākam skaitam, lai pasākums saglabātu savu kvalitāti. Ja vien tas nav liels korporatīvais pasākums, kā gada balle vai sporta spēles, kur lieliski var visus satikt vienā pasākumā, bet tas jau ir cits stāsts…

Dažādus motivēšanas un saliedēšanās pasākumus varat atrast lielākajā platformā Latvijā – www.prieksdarba.lv, kur vienuviet pieejami vairāk nekā 150 dažādi pasākumi dažādām gaumēm.

Avots: Smart HR

Dalīties ar citiem
Atrodi savu sapņu darbu!

Pievienot komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Piedalies aptaujā!

Cik reizes pēdējo 2 gadu laikā esi mainījis savu darbavietu?