Būt labam vadītājam nenozīmē būt perfektam it visā. Tomēr patiešām labs vadītājs pēc pieļautas kļūdas zinās kā atvainoties. Arī tad, ja pieļautā kļūda šķiet nenozīmīga vai atvainošanās rada neērtības.
Neatkarīgi no tā vai esat nepareizi aprēķinājis skaitļus piedāvājumā, nepamatoti aizrādījis padotajam vai esat ļāvis vaļu neadekvātām emocijām sapulces laikā, svarīgi ir prast pateikt “Es atvainojos”. Darbiniekiem tas ir svarīgi un parāda Jūs kā cienījamu līderi.
Kad esat pieļāvis nelielu kļūdu – nosūtiet e-pastu
Piemēram, ja esat sniedzis darbiniekam neprecīzu informāciju, esat ignorējis svarīgu e-pastu vai neesat apstiprinājis atvaļinājuma pieprasījumu laikā, izmantojot e-pastu, Skype vai Slack, lai nosūtītu atvainošanās ziņu.
Ja kļūda šķiet ārkārtīgi maznozīmīga, rodas kārdinājums to ignorēt. Bet atvainojoties, Jūs paradāt rūpes par padotajiem un veidojat atbildības kultūru kolēģu starpā. Un, ja priekšnieks nespēj atvainoties, arī pārējā komanda var neuzskatīt to par vajadzīgu.
Kad kļūdāties sarunas laikā – izlabojiet neprecizitāti uzreiz
Dzīvē neizbēgams ir brīdis, kad, piemēram, sarunas laikā darbinieku nosaucat citā vārdā vai arī pasakāt kaut ko muļķīgu vai aizvainojošu. Mirklī, kad esat aptvēris savu kļūdu, ieturiet nelielu pauzi, atzīstat, ka esat nepareizi izteicies un uzreiz atvainojieties.
Nevērīga izturēšanās pret šādu kļūdu pieļaušanu var veicināt tikai lielākas problēmas nākotnē. Atzīstiet kļūdu un sniedziet sirsnīgu atvainošanos.
Kad kļūdīšanās ietekmē kādu konkrēti – sniedziet atvainošanos personīgi
Ja esat aizvainojis kādu padoto personīgi, nokavējis sarunātu tikšanos vai esat nepareizi spriedis par kādu, Jums noteikti vajadzētu atvainoties personīgi. Uzaiciniet konkrēto personu uz nelielu tikšanos kabinetā vai kādā sapulču telpā. Paskaidrojiet savas rīcības motīvus, atvainojieties un uzklausiet, ja nepieciešams.
Ja kļūdāties savas komandas priekšā – sniedziet atvainošanos sapulcē
Ir gadījumi, kas prasa atvainošanos visas komandas priekšā. Šādos gadījumos sasauciet sapulci un atvainojieties publiski. Atvainošanās var nebūt ar detalizētu izklāstu, bet tai jāpārliecina pārējie, ka atvainošanās ir patiesa.