Ieteikumi, kā rīkoties, ja darbā pieļauta kļūda

Ieteikumi, kā rīkoties, ja darbā pieļauta kļūda

Ikviens no mums reizēm pieļauj kļūdas. Un dažreiz var gadīties, ka kļūda tiek pieļauta tieši darbā. Ja tā gadās – galvenais ir nekrist panikā. Tā vietā nepieciešams rīkoties ātri un pārdomāti. Tāpēc esam sagatavojuši dažus ieteikumus, kas palīdzēs veiksmīgāk tikt galā ar šādām situācijām.

Protams, ka neviens no mums apzināti neizvēlas pieļaut kļūdas savā darbā. Taču ir situācijas, kad tas var notikt. Piemēram, neuzmanības dēļ, jo tajā brīdī ir bijis pārāk liels darba apjoms. Pieļauta kļūda var ne tikai likt justies neērti, bet tas var arī negatīvi ietekmēt Tavu profesionālo tēlu. Tāpēc ir svarīgi rīkoties sekojoši:

Uzņemies atbildību

Gadījumos, kad pieļauta kļūda, ir svarīgi būt patiesam un atzīt, ka esi kļūdījies. Tikai atzīstot to, ir iespējams visu vērst par labu. Vispirms novērtē, cik nopietna ir situācija, un tad pārdomā veidus, kā to labot. Ja kļūda, ko esi pieļāvis, ir pavisam niecīga, piemēram, nekorekti nosūtīts e-pasts, tad, visticamāk, risinājums ir pavisam vienkāršs – īsa atvainošanās un atkārtoti nosūtīta, pareiza informācija. Taču, ja situācija ir nopietna, un pieļautā kļūda attiecas var negatīvi ietekmēt arī citus vai uzņēmumu kopumā, svarīgi ir ne tikai to atzīt, bet arī rīkoties.

Informē citus

Situācijā, kad pieļauta kļūda, un tas var ietekmēt arī citus, nepieciešams viņiem par to paziņot. Informē cilvēkus, uz kuriem šī situācija tiešā veidā varētu attiekties, lai viņi ir lietas kursā par notiekošo. Ja laicīgi būsi informējis savu vadību vai kolēģus, tas dos arī viņiem iespēju sagatavoties iespējamām sekām. Tāpat tas ļaus citiem iesaistīties kopīga risinājuma meklēšanā, ja tas būs nepieciešams.

Piedāvā savu risinājumu

Atceries – ja esi pieļāvis kļūdu, centies domāt skaidri un neļauties emocijām. Tā vietā, lai pārdzīvotu par notikušo, esi proaktīvs un piedāvā savu risinājumu. Tā ir iespēja parādīt citiem, ka Tev piemīt kritiskā domāšana, kā arī Tu esi atbildīgs un spēj risināt problēmsituācijas. Ja būsi uzņēmies atbildību un centīsies atrisināt radušos situāciju, citi to noteikti novērtēs un uzticība Tev kā profesionālim, nebūs īpaši cietusi.

Mācies no kļūdām

Ja esi pieļāvis kļūdu un veiksmīgi šo situāciju arī atrisinājis, tad noteikti vari uztvert to kā vērtīgu pieredzi. Iespējams, ka pārdzīvotais, ir pat iemācījis Tev ko jaunu. Spēja negaidītās un saspringtās situācijās atrast risinājumu un izrādīt iniciatīvu, kā arī atbildības sajūtu, noteikti noderēs arī turpmāk dažādu darba uzdevumu veikšanai. Turklāt skaidrs ir viens – savu vienreiz pieļauto kļūdu Tu vairs nākotnē neatkārtosi, līdz ar to Tava darba kvalitāte var tikai uzlaboties.

Dalīties ar citiem
Atrodi savu sapņu darbu!

Pievienot komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Piedalies aptaujā!

Cik reizes pēdējo 2 gadu laikā esi mainījis savu darbavietu?