Iepazīsti profesiju: SEO speciālists

Digitālā mārketinga profesiju pārstāvji pēdējo gadu laikā ir kļuvuši daudz pieprasītāki. Uzņēmumi, kuri iepriekš par šādu speciālistu nepieciešamību nebija domājuši, nu jau arvien aktīvāk apsver digitālā mārketinga speciālistu un ekspertu piesaisti. Šajā jomā veiksmīgi strādā gan sievietes, gan vīrieši, kā arī karjera šajā profesijā sola lielu izaugsmes potenciālu. Tāpēc šoreiz aicinām iepazīt profesiju – SEO speciālists!

Ko dara SEO speciālists?

SEO jēdziens pastāv mazāk nekā divas dekādes, taču tas ir veicinājis ievērojamu darbavietu pieplūdumu. Saīsinājums SEO nozīmē ”meklēšanas rezultātu optimizācija” (no angļu valodas – search engine optimization). SEO speciālists ir digitālā mārketinga profesionālis, kas spēj palielināt mājaslapas redzamību dažādās meklētājprogrammās, piemēram, Google, Yahoo un Bing. Labs SEO speciālists parūpēsies, lai viņa rīcībā nodotā mājaslapa tiktu atrasta daudz ātrāk nekā citu konkurentu mājaslapas. SEO speciālisti pēdējo gadu laikā kļūst arvien pieprasītāki, jo arī konkurence kļūst aizvien sīvāka, un ir nepieciešams pievērst pastiprinātu uzmanību mājaslapas reitingiem meklētājprogrammās. SEO speciālists palīdzēs veikt gan vienreizējas, gan regulāras darbības, lai paaugstinātu mājaslapas iespējas iegūt augstākas pozīcijas Google vai citā meklētājprogrammā.

SEO speciālista galvenais mērķis ir līdzīgs teju jebkuram uz panākumiem tendētam savas profesijas pārstāvim – radīt pēc iespējas lielākus uzņēmuma ienākumus, uzlabojot uzņēmuma mājaslapas reitingu meklētājprogrammās. Veiksmīgam SEO speciālistam piemīt lieliskas analītiskās, komunikācijas, izpētes un problēmu risināšanas prasmes, kas ļauj izprast ikvienu klientu, jomu un specifiku, kā arī atrast vislabāko pieeju, lai sasniegtu mērķi.

SEO speciālista pienākumos var ietilpt dažāda veida darbības:

  • izmērāmu mērķu noteikšana;
  • atslēgvārdu izpēte un to analīze;
  • mājaslapas tehniskā optimizācija;
  • mājaslapas saturiskā optimizācija;
  • regulāra mājaslapas satura izstrāde;
  • regulārs atslēgvārdu un rezultātu monitorings;
  • aktuālāko SEO un Google algoritmu tendenču pārzināšana.

Kas nepieciešams, lai kļūtu par SEO speciālistu?

Lielai daļai SEO speciālistu ir iegūts bakalaura grāds ar profesiju saistītās zinātnēs, piemēram, mārketingā vai informāciju tehnoloģijās. Taču jāatzīst, ka šo profesiju var apgūt arī dažādos tiešsaistes kursos.

Lai strādātu par SEO speciālistu, ir nepieciešama atbilstoša pieredze un izpratne par meklētājprogrammu algoritmiem, zināšanas par atslēgvārdu izpēti un datu ieguves rīkiem, kā arī prasme šos datus analizēt. Tāpat ir jābūt lieliskām rakstiskās un mutiskās komunikācijas prasmēm. Visbiežāk SEO speciālists pārzinās arī dažādas mājaslapu satura pārvaldības sistēmas, piemēram, WordPress.

Izcils SEO speciālists savā sirdī allaž būs kaislīgs analītiķis, kas spēj izsekot līdzi jaunākajām tendencēm un ieviest tās savos ikdienas procesos. Šī profesija būs Tev teicami piemērota, ja esi uz rezultātiem orientēta persona ar interesi par digitālo mārketingu, spēcīgu analītisko un radošo domāšanu, kā arī prasmi izdarīt secinājumus un veiksmīgi tos pielietot turpmākā darbā.

Dalīties ar citiem
Atrodi savu sapņu darbu!

Piedalies aptaujā!

Kā Tu ikdienā pārvietojies uz darbu?