Personāla atlases mārketings ir vairāk nekā tikai tendence, kas kļuvusi populāra pēdējo gadu laikā. Tas ir efektīvs veids, kā uzņēmumi var piesaistīt talantīgus speciālistus, veidot pozitīvu kandidātu pieredzi, kā arī uzlabot savu darba devēja tēlu. Kas īsti ir personāla atlases jeb HR mārketings, un ko no tā var iegūt darba devēji? Par to turpinājumā.
Kas īsti ir personāla atlases jeb HR mārketings?
Personāla atlases mārketings ietver mārketinga principu piemērošanu kandidātu meklēšanas procesā. Tas koncentrējas uz darba devēja tēla uzlabošanu un popularizēšanu, saistoša satura radīšanu un dažādu mārketinga kanālu izmantošanu, lai sasniegtu plašu darba meklētāju auditoriju.
Spēcīgs darba devēja zīmols ir viens no personāla atlases mārketinga stūrakmeņiem. Tas atspoguļo uzņēmuma kultūru un misiju. Iepazīstinot darba meklētājus ar šīm vērtībām, darba devējam ir daudz lielāka iespēja piesaistīt tieši tādus kandidātus, kuru personīgais redzējums saskan ar uzņēmuma.
Tāpat HR mārketingā liela nozīme ir saturam. Uzņēmumam ir jāparāda un jāizceļ tās lietas, kas padara to par lielisku darba vietu potenciālo kandidātu acīs. Saistošs un informatīvs saturs palīdz veidot ciešākas attiecības ar darba meklētājiem.
Kā jebkurā mārketinga kampaņā, arī šeit nedrīkst aizmirst gan par atbilstošas mērķauditorijas izvēli, gan piemērotiem kanāliem, lai nodrošinātu, ka saturs sasniedz darba ņēmējus. Izmantojot atbilstošu saturu un komunikācijas kanālus, iespējams uzrunāt gan aktīvos darba meklētājus, gan arī tos, kuri jaunu darbu paši aktīvi nemeklē, bet tomēr varētu būt ieinteresēti uzņēmuma vakancēs, pateicoties efektīvai komunikācijai no darba devēja puses.
Kādus ieguvumus tas spēj sniegt?
Viens no galvenenajiem ieguvumiem, ko spēj sniegt personāla atlases mārketings, ir darba devēja atpazīstamības veicināšana, kas nozīmē arī lielāku interesi par darba iespējām uzņēmumā no darba meklētāju puses. Tāpat pozitīvs un spēcīgs darba devēja tēls visbiežāk nozīmē arī lielāku pieteikumu skaitu uz vakancēm, jo tiek uzrunāti ne tikai aktīvie, bet arī pasīvie darba ņēmēji. Turklāt efektīva darbinieku piesaiste un noturēšana ir būtiska, jo palīdz arī ietaupīt finanšu resursus.
Kas veido personāla atlases mārketinga kampaņas?
Visbiežāk jaunu darbinieku meklēšanā ir iesaistīti personāla atlases speciālisti vai uzņēmuma vadītāji, bet mārketinga nodaļa šajā procesā iesaistīta netiek. Bet tieši mārketinga speciālistu redzējums var kļūt par lielisku priekšrocību, kas palīdz izveidot efektīvu kampaņu un piesaisīt atbilstošus speciālistus uzņēmuma vakancēm. Tāpēc HR un mārketinga nodaļu sadarbība ir šados gadījumos ir ļoti vērtīga. Darba devēji, kuriem nav šādu sadarbības iespēju uzņēmuma iekšienē, var speciālistiem, kuri šādus pakalpojumus nodrošina.