5 sociālās prasmes, kas noderēs jebkurā darbavietā

5 sociālās prasmes, kas noderēs jebkurā darbavietā

Šobrīd darba devēji, meklējot jaunus darbiniekus, lielu uzmanību pievērš ne tikai tam, kādas ir kandidātu tehniskās prasmes, bet arī viņu sociālajām prasmēm. Tāpēc šajā rakstā sīkāk apskatīsim to, kādas ir galvenās sociālās prasmes, ko augstu vērtē darba devēji, un kuras noteikti ir vērts attīstīt.

Kopumā jebkuram cilvēkam piemītošās prasmes var iedalīt divās grupās – zināšanas un tehniskās prasmes jeb “hard skills”, un personības iezīmes un sociālās prasmes jeb “soft skills”. Šīs tehniskās zināšanas (“hard skills”) ir lietas, kas nepieciešamas konkrētā amata pienākumu veikšanai, piemēram, kādas svešvalodas zināšanas vai prasme analizēt datus. Un šīs prasmes ir samērā viegli nomērīt. Savukārt sociālās prasmes (“soft skills”) ir grūtāk izmērāmas, taču ne mazāk svarīgas. Darba devēji pievērš lielu uzmanību tam, kādas ir kandidātu sociālās prasmes, jo tās var ne tikai palīdzēt veiksmīgāk pildīt darba uzdevumus, bet arī parādīt to, kā kandidāts spēs pielāgoties uzņēmuma kultūrai un iekļauties jaunā kolektīvā.

Lūk, 5 sociālās prasmes, kas būs noderīgas jebkurā darbavietā:

Savstarpējās komunikācijas prasmes

Labas savstarpējās komunikācijas prasmes ir nepieciešamas jebkurā darbā. Neatkarīgi no tā, vai Tev ikdienā jākomunicē ar kolēģiem, klientiem vai sadarbības partneriem, ir svarīgi parūpēties par to, lai šī komunikācija ir veiksmīga. Tas nozīmē, ka Tev ir jāspēj skaidri izteikties, nodot informāciju saprotamā veidā gan mutiski, gan rakstiski, kā arī jāprot uzklausīt. Tas palīdzēs veidot ciešākas attiecības un izvairīties no iespējamiem pārpratumiem.

Spēja pielāgoties un apgūt jauno

Mūsdienās darba vide mēdz būt ļoti dinamiska, tāpēc darbiniekiem ir jāspēj pielāgoties mainīgajiem apstākļiem. Tas paaugstinās Tavu vērtību darba tirgū. Prasme apgūt jaunas lietas tiek augstu vērtēta, jo tas nozīmē, ka Tu spēsi ātri iemācīties nepieciešamo, lai pilnvērtīgi pildītu savus darba pienākumus, kā arī kopumā sniegtu lielāku ieguldījumu uzņēmuma attīstībā.

Spēja sadarboties un strādāt komandā

Spēja sadarboties ar citiem kolēģiem un strādāt komandā ir ļoti novērtēta prasme. Ja spēj sadarboties ar citiem neatkarīgi no viņu amata vai darba specifikas, tas nozīmē, ka varēsi produktīvi strādāt pie kopīgiem projektiem un virzīties uz kopīgu mērķu sasniegšanu. Lielā daļā uzņēmumu šis ir svarīgs darba ikdienas aspekts.

Prasme risināt problēmsituācijas

Ja sarežģītās situācijās neapjūc, spēj saglabāt vēsu prātu un esi motivēts meklēt problēmas risinājumu, tad darba devēju acīs noteikti iegūsi atzinību. Prasme risināt problēmsituācijas savā ziņā iekļauj spēju kritiski domāt, kā arī reizēm pielietot izdomu. Ja nepieciešamības gadījumā spēj būt proaktīvs problēmas risinājuma meklēšanā, kā arī spēj patstāvīgi pieņemt lēmumus, noteikti tiksi novērtēts no darba devēju puses.

Labas laika plānošanas prasmes

Dinamiskā darba vidē ir nepieciešamas labas laika plānošanas prasmes, lai darbs ritētu raiti un viss nepieciešamais tiktu paveikts. Darba devējam ir svarīgi, ka darbinieki spēj patstāvīgi organizēt savu darbu un noteikt prioritātes. Tas palīdz paveikt visus nepieciešamos uzdevumus konkrētos termiņos. Savukārt pašiem darba ņēmējiem šī prasme var palīdzēt samazināt stresu, kā arī uzturēt veselīgu darba un privātās dzīves balansu, jo visi darbi tiek saplānoti un paveikti laicīgi.

Dalīties ar citiem
Atrodi savu sapņu darbu!

Pievienot komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Piedalies aptaujā!

Cik reizes pēdējo 2 gadu laikā esi mainījis savu darbavietu?