Kas ir personāla atlases mārketings?

Pēdējā laikā cilvēkresursu nozarē strādājošo vidū arvien biežāk dzirdam frāzi “HR mārketings”. Kas tieši slēpjas zem šī vārdu savienojuma un kāpēc personāla atlases mārketings ir uzņēmumam nepieciešams?

Kas tas ir?

Personāla atlases mārketings ir spēcīgs instruments kandidātu intereses veicināšanā par darba devēju un vakances pieteikuma skaita palielināšanai. Efektīva darbinieku piesaiste un noturēšana ir būtiska uzņēmuma priekšrocība, kas savukārt ļauj ietaupīt uzņēmuma finanšu resursus. Atbilstošs personāla atlases mārketings uzlabo organizācijas tēlu un piesaista vairāk piemērotus pretendentus, tādējādi uzņēmums var izvēlēties labāko no atbilstošākajiem kandidātiem.

No kā tas sastāv?

HR mārketingā svarīgs ir saturs. Svarīgi, lai potenciālais kandidāts tiek uzrunāts ar saturu, kura pamatā ir konkrētās mērķgrupas intereses un prasības. Uzņēmums auditorijai ir jāparāda kā pievilcīgs darba devējs.

Vēl ir jāapzina piemērotāki kanāli, lai darba ņēmēji konkrēto saturu arī saņem. Ar atbilstošu komunikācijas kanālu izvēli ir iespējams uzrunāt ne tikai aktīvos darba ņēmējus, bet arī “pasīvos”. Svarīgi piemērot komunikācijas platformas izvēlētajai mērķgrupai.

Arī analīze spēlē svarīgu lomu HR mārketinga izmantošanā. Ir jāizanalizē gan mērķa auditorija, gan, no kurienes kandidāti uzzina par vakanci un uzņēmumu, kā arī, gadījumā, ja kandidāti nepiesakās, kas tam varētu būt par iemeslu.

Ko tas dod?

Viens no būtiskākajiem faktoriem ir uzlabots darba devēja tēls, kā arī lielāks pieteikumu skaits vakancēm, jo uzrunāti tiek arī “pasīvie” darba ņēmēji un tiek sasniegti kvalitatīvāki kandidāti, pateicoties mērķauditorijas noteikšanai.

Papildus tam uzņēmums kļūst atpazīstamāks darba meklētāju lokā, tādējādi veicinot interesi par darba iespējām tajā.

Kas to dara?

Pēc CV-Online veiktās aptaujas datiem, 31% darba devēju ir atzinuši, ka mārketinga nodaļa netiek iesaistīta personāla piesaistē. Tomēr veidojot personāla atlases mārketinga kampaņas, HR nodaļas un mārketinga nodaļas sadarbība ir ārkārtīgi svarīga. Tie uzņēmumi, kuros nav mārketinga nodaļas vai speciālista, var iepazīties ar CV-Online piedāvātajām personāla atlases mārketinga pakalpojumu iespējām šeit.

Dalīties ar citiem
Atrodi savu sapņu darbu!

Pievienot komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Piedalies aptaujā!

Cik reizes pēdējo 2 gadu laikā esi mainījis savu darbavietu?