Kā izveidot labu personīgo zīmolu?

Neatkarīgi, vai esi darba meklējumos, strādā kādā uzņēmumā, vai arī plāno uzsākt savu uzņēmējdarbību, labs personīgais zīmols var palīdzēt sasniegt iecerētos mērķus daudz veiksmīgāk. Tāpēc aicinām noskaidrot, kā izveidot labu personīgo zīmolu.

Kas ir personīgais zīmols?

Līdzīgi kā uzņēmumiem, arī cilvēki sev var veidot personīgo zīmolu. Tas ir iespaids, kas citiem radies par cilvēku. To veido savstarpējā mijiedarbība, priekšzināšanas, kopā pieredzētais, apkārtējo viedoklis, personība, reputācija, kā arī viss pārējais, kas saistās ar šī cilvēka vārdu un personību. Personīgā zīmola veidošana ir mērķtiecīgs darbs, lai veicinātu savu atpazīstamību konkrētā nišā, kas nostiprina uzticību un veido autoritāti. Ilgtermiņā personīgā zīmola attīstīšana var palīdzēt pozicionēt sevi kā līderi attiecīgajā jomā.

Kāpēc personīgais zīmols ir nozīmīgs?

Mūsdienās internetā ir uzkrājusies pietiekami daudz informācija, lai rastos priekšstats par cilvēku, pirms viņš ir satikts. Bieži vien nav pat jābūt sadarbības pieredzei, lai noskaidrotu cilvēka reputāciju. Personīgā zīmola veidošana ir vērtīga, lai par Tevi iegūstamā informācija ir korekta un rada atbilstošu vēlamo priekšstatu. 

“Izveidot savu personīgo zīmolu var būt mulsinoši. Jāzina, ar ko sākt, kā arī jābūt skaidrībai, ko gribas izveidot. Pēcāk seko mērķtiecīgs darbs, lai to nostiprinātu un pilnveidotu. Labam personīgajam zīmolam jāsaskan ar cilvēka vērtībām un jābūt autentiskam,” stāsta CV-Online Latvia mārketinga projektu vadītāja Ilze Buša.

Kā izveidot labu personīgo zīmolu?

1. Apzinies, kas Tu esi

Primāri jāsaprot, kas Tu esi –  kuru jomu pārstāvi, kādas ir Tavas vērtības, kas motivē Tevi, kuri darbi vai projekti Tevi aizrauj un nenogurdina, kuros darbos nepieciešama palīdzīga roka utt. Personīgā zīmola pamatā esi Tu kā autentiska personība. Jo labāk sevi iepazīsti, jo skaidrāk sapratīsi un varēsi pastāstīt citiem, kas Tu esi. Ja rodas grūtības nodefinēt sev kādu no šīm lietām, droši vari prasīt līdzcilvēku palīdzību un viedokli. Personīgā zīmola veidošanā pašreizējie apkārtējo cilvēku priekšstati būs liels palīgs, jo sapratīsi, kā pašlaik citi Tevi redz.

2. Nodefinē, kādu iespaidu gribi radīt par sevi un kas ir mērķauditorija

Ja Tev jau ir sastādīts karjeras izaugsmes plāns, tad šo punktu izpildīt būs viegli. Skatoties uz savām nākotnes iecerēm, nodefinē, kādas prasmes jāizceļ un jāpilnveido. Veidojot saturu par sevi, akcentē attiecīgās īpašības un prasmes. Savukārt ja karjeras izaugsmes plāns vēl jāveido, tad ķeries tam klāt un izveido.

3. Seko līdzi jaunumiem savā jomā

Ja zināsi jaunāko informāciju nozarē, būsi zinošs, labāk orientēsies nozīmīgos notikumos un jutīsies pašpārliecinātāks savā jomā, tādējādi radot profesionālu iespaidu par sevi arī citiem.

4. Esi atrodams internetā

Ir pilnīgi normāli un ierasti pārbaudīt atsauksmes par izvēlēto kandidātu, sadarbības partneri vai pameklēt ziņas internetā par jauno kolēģi. Izmēģini Google meklētājā ierakstīt savu vārdu un paskaties, ko par Tevi var atrast. Iedomājies, ka esi cilvēks, kurš Tevi nezina, un apdomā, kādu priekšstatu šī informācija rada. Arī informācijas neesamība var kalpot kā viedokli veidojošs faktors. Tāpēc, piemēram, izveidots pārdomāts LinkedIn profils, kurā laiku pa laikam dalies ar vērtīgām nozares ziņām, kā arī publicē savus sasniegumus, radīs pārskatāmu, viegli pieejamu informāciju, kas noder personīgā zīmola veidošanā. Tādējādi radīsi uzticamāku iespaidu par sevi, kā arī izcelsi savas stiprās puses.

5. Piedalies nozarei nozīmīgos pasākumos

Lai gan internets ir spēcīgs kanāls personīgā zīmola veidošanai, nevajadzētu aizmirst par klātienes tikšanos un kontaktu loka paplašināšanu vēlamajā nozarē. To vienkārši panākt ar dalību aktuālās un vērtīgās konferencēs vai semināros. Tāpat savu kontaktu loku vari veiksmīgi audzēt arī prasmju attīstošajos kursos, kuros var pilnveidot vai atsvaidzināt jau iegūtās zināšanas un uzzināt jaunumus kopā ar citiem nozares speciālistiem. Tādējādi veidosi plašāku komunikācijas lauku apkārt sev.

6. Pielāgo un atjauno savu personīgo zīmolu līdz ar profesionālo attīstību

Mūsdienu dinamiskajā darba tirgū, kur nemitīgi parādās vēl nebijušas profesijas, arvien vairāk nākas profesionāli pielāgoties un turpināt pilnveidoties, apgūstot jaunas zināšanas. Darbs pie personīgā zīmola nav vienreizējs notikums, tam ir jābūt regulāram procesam, kas ir daļa no Tavas karjeras.

Lai izdodas radīt labu un uz savām vērtībām balstītu personīgo zīmolu!

Dalīties ar citiem
Atrodi savu sapņu darbu!

Pievienot komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Piedalies aptaujā!

Cik reizes pēdējo 2 gadu laikā esi mainījis savu darbavietu?