Kandidātu pieredze ir nozīmīga gan jauno darbinieku piesaistes procesā, gan darba devēja tēla veidošanā. Katrs darba meklētājs, kurš izvērtē potenciālo darbavietu vai piesakās vakancei, gūst unikālu pieredzi, no kuras veido savu priekšstatu par konkrētā uzņēmuma komandas atlasi. Šī pieredze veidojas, sākot ar uzņēmuma zīmola atpazīšanu, un iekļauj darba devēja tēlu, personāla piesaistes kampaņas komunikāciju, sludinājumu, interviju, kā arī darbā ievadīšanas posmu. Šis viss gan atsevišķi, gan kopā veido kandidātu pieredzi.
Reizēm darba devēji sastopas ar situācijām, kad ir vāja interese par vakanci, lai gan darba tirgū ir pieejami potenciālie atbilstošas kvalifikācijas kandidāti. Tāpat mēdz būt gadījumi, kad interese par vakanci ir, taču pieteikumu skaits nav apmierinošs. Vai arī reizes, kad atlases posmā būtiski sarūk kandidātu interese. Lai gan iemesli un risinājumi šīm situācijām var būt dažādi, ir vērts izvērtēt pieteikšanās procesu un novērtēt kandidātu pieredzi. Lūk, pāris ieteikumi:
Saturs
Jāizvērtē, vai darba meklētājiem ir viegli pieejama informācija par vakanci, uzņēmumu un uzņēmuma iekšējo vidi. Veidojot darba sludinājumu, rūpīgi jāpārdomā saturs, lai tas ir pamatots, reālistisks, kā arī viegli uztverams. CV-Online veiktajā aptaujā par darba meklēšanas pieredzi kā būtiskāko, lai izdarītu izvēli par labu kandidēšanai uz amatu, izvērtējot darba sludinājumu, darba meklētāji norādīja:
- profesionālu saturu;
- atbilstību likumdošanai;
- iemeslu, kāpēc tiek meklēti papildspēki uzņēmumam;
- papildus pievienotas bildes vai video.
Korekta, viegli pieejama un atklāta komunikācija par darba iespējām ļaus sasniegt atbilstošākus un motivētākus kandidātus.
Tehniskais izpildījums
Ja neesat vēl mēģinājuši pieteikties pie sevis darbā, izdariet to. Iespējams, atklāsiet kādu negaidītu niansi, kuru vērts uzlabot. Šo uzdevumu var uzdot praktikantam vai kolēģim, kurš nepārzina pieteikšanās procesus. Pēc pieteikšanās izrunājiet pieredzēto, kas sagādāja grūtības un cik laika pieteikums aizņēma. Šādā veidā iespējams ne tikai gūt pašiem priekšstatu par pieteikšanās procesu, bet arī pārbaudīt, vai visi automatizētie procesi strādā korekti un nav tehnisku iemeslu, kas kavētu pieteikšanos vakancei.
Saziņa ar kandidātiem
Lai uzlabotu kandidātu pieredzi, vērtīgi uzstādīt automatizētu e-pasta atbildi, kas apstiprina pieteikuma saņemšanu, kā arī savlaicīgi ziņot par tālākiem atlases posmiem. Tādējādi kandidātiem neradīsies neziņa par gaidāmo un savu atbilstību amatam, kā arī varēs veiksmīgāk sagatavoties nākamajiem posmiem, ja tādi paredzēti. Raita un skaidra komunikācija ar kandidātiem samazinās viņu intereses zudumu atlases procesā. Savukārt tie, kuriem konkurss būs beidzies, varēs fokusēties uz citām darba iespējām.
Atgriezeniskās saites sniegšana
Atbilstoši sniedzot atgriezenisko saiti kandidātam, darba devējs var izpelnīties simpātijas un radīt vēlmi atkārtoti pieteikties citām uzņēmuma vakancēm, pat ja kandidāts nav izvēlēts konkrētajam amatam. Atlases process ir prasīgs ne tikai pret darba devējiem, bet arī pret darba ņēmējiem. Svarīgi rūpēties ne tikai par tiem talantiem, kurus esat izlēmuši piesaistīt savam uzņēmumam, bet arī pateikties par ieguldīto laiku un enerģiju, tiem kandidātiem, kuriem darba meklējumi būs jāturpina.
Atsauksmes par pieteikšanās procesu
Aiciniet visus kandidātus sniegt atsauksmes par pieredzēto atlases procesu. Viņi spēs to vislabāk raksturot. Tai nav jābūt obligātai vai garai aptaujai. Pietiks ar iespēju novērtēt pieredzēto 10 baļļu skalā, pamatojot vērtējumu, lai saņemtu vērtīgus komentārus.
Apmierināti esošie darbinieki var būt izcili darba devēja zīmola vēstneši, tomēr atsauksmes par uzņēmumu potenciālajam kandidātam var sniegt arī citi. Tie var būt uzņēmuma klienti, sadarbības partneri un arī bijušie kandidāti. CV-Online veiktajā aptaujā par darba meklēšanas pieredzi 59% darba ņēmēju norādīja, ka nepieteiktos vai drīzāk nepieteiktos darbā uzņēmumā, ja pazīstamais, kurš nestrādā uzņēmumā, negatīvi atsaucās par to. Tāpēc, domājot par kandidātu pieredzes uzlabošanu, ir jārūpējas ne tikai par atbilstošo kandidātu nezaudēšanu, bet arī par tiem darba meklētājiem, kurus sasniedzam tikai uz īsu brīdi.