Nav noslēpums, ka tuvāko gadu laikā 50% darbaspēka veidos tieši Millennials paaudzes darbinieki. Līdz ar to vairums darba devēju zina, ko vēlas millēniālis un kā piesaistīt viņu savam uzņēmumam. Bet kā ir ar Z paaudzi? Kas ir tās lietas, ar kurām vairs Z paaudzes (saukta arī par Youtube paaudzi un GenZ) darba ņēmēju neiekarosim?
Tikai atalgojums
Piederības izjūta komandai, profesionālie izaicinājumi un iespēja sabalansēt privāto dzīvi ar profesionālo – tās ir lietas, ko Z paaudzes darbinieks novērtēs visvairāk nākamajā darba devējā. Atalgojums, protams, viņiem arī ir ļoti svarīgs. Piemēram, Paylab aptaujā noskaidrots, ka Z paaudzes darbinieki sagaida, ka viņu alga būs par aptuveni 10% lielāka nekā reālā alga šajā vecuma grupā. Taču atalgojums nav tas, ar kuru primāri varam piesaistīt jauno darbinieku. Labam atalgojumam ir jānāk komplektā ar vēl citām Z paaudzes darbiniekam svarīgām lietām.
Stabilitāte
Lai arī Youtube paaudzes pārstāvis vēlas stabilu karjeras attīstību, tādas frāzes kā “stabils uzņēmums”, “stabils atalgojums” nav tas ko viņš meklē darba sludinājumā. Ja vēlaties piesaistīt jauno paaudzi, piedāvājiet viņiem fleksibilitāti, iespēju augt un piedzīvot izaugsmi.
Neesoša uzņēmuma kultūra
Vidējais laiks, ko Z paaudzes darbinieks plāno pavadīt vienā darbavietā ir aptuveni 2-3 gadi. Viens no kritērijiem, kas palīdzēs noturēt darbinieku ilgāk, ir caurspīdīga un iesaistoša darba kultūra1. Jaunākā paaudze apzinās, ka darbā pavada lielu daļu savas ikdienas, tāpēc viņiem ir svarīgi, ka uzņēmums strādā pie iekšējās un darba kultūras.
Tikai veselības apdrošināšana kā bonuss
Vairāku pētījumu rezultāti apliecina, ka Z paaudze ir veselīga dzīvesveida vēstneši. Lai šīs paaudzes darbinieki dotu priekšroku darbam kādā uzņēmumā, tam ir jāiekļauj kas vairāk par veselības apdrošināšanu kā bonusu. Noteikti vērts nodrošināt augļus birojā, ja iespējams – apmaksāt sporta zāles apmeklējumus vai vismaz sniegt atlaides tajos. Pierādiet, ka tiek darīts maksimāli daudz, lai uzlabotu darba vidi, tādējādi arī darbinieku veselību.
Ierastais atlases process
GenZ paaudzei svarīgs ir ātrs un saprotams atlases process. Piedāvājiet iespēju pieteikties darbā ar čatbotu palīdzību vai droši sniedziet atbildi par darba iespējām arī pēc “normālā” darba laika beigām. Esiet elastīgi, caurspīdīgi un ātri. Z paaudzes darba ņēmējs lieki negaidīs, kamēr iziesiet cauri visiem atlases posmiem un padarīsiet atlases procesu ārkārtīgi ilgu.