Kāpēc darba devēja tēlam ir liela nozīme?

Kāpēc darba devēja tēlam ir liela nozīme?

Konkurence darba tirgū ir nerimstoša ne tikai darba meklētāju, bet arī darba devēju starpā. Reizēm jaunu kandidātu piesaiste var kļūt par īstu izaicinājumu, jo konkurētspējīgas algas un citi papildu labumi vairs vienīgais, ko darba meklētāji novērtē. Arī darba devēja tēls ir kļuvis par nozīmīgu faktoru, kas spēj piesaistīt kandidātus. Kāpēc tam ir tik liela nozīme? Par to turpinājumā…

Kas ir darba devēja tēls?

Darba devēja tēls varētu būt raksturojams, kā uzņēmuma reputācijas atspoguļojums. Un darbs pie šī tēla būtība ir nebeidzams. Darba devēja tēls sevī ietver uzņēmuma vīziju, kultūru un darba vidi. Galvenais uzņēmuma uzdevums, veidojot savu tēlu, ir radīt pozitīvu priekšstatu par sevi gan esošo, gan potenciālo darbinieku acīs.

Viens no darba devēja tēlu veidojošajiem pamatelementiem ir uzņēmuma stāsts jeb tā vīzija. Ir svarīgi definēt, kas ir tās vērtības, pie kā uzņēmums pieturas, piemēram, iekļaujoša darba vide, inovācijas vai komandas darbs. Galvenais, lai šīs vērtības būtu patiesas un tiktu atspoguļotas arī uzņēmuma darbinieku ikdienas darbā.

Tāpat uzņēmuma tēlu veido arī tas, kāda ir darba vide konkrētajā uzņēmumā. Un šī aspekta vēstneši ir esošie un bijušie darbinieki. Tāpēc rūpēm par savu darbinieku labbūtību būtu jābūt katra uzņēmuma prioritātei. Uzņēmuma kultūra – ikdienas darba procesi un savstarpējā komunikācija, ieņem lielu lomu reputācijas veidošanā.

Jaunu, talantīgu speciālistu piesaiste un noturēšana

Pārdomāti veidots un uzturēts darba devēja tēls var palīdzēt piesaistīt talantīgus speciālistus, kad tas ir nepieciešams. Tendence rāda, ka arvien biežāk darba meklētāji lielu nozīmi pievērš ne tikai finansiālajiem labumiem, kas tiek piedāvāti, bet arī tam, kādas ir konkrētā uzņēmuma vērtības un misija. Situācijās, kad kandidātam ir jāizvēlas starp dažādām potenciālajām darbavietām, visdrīzāk priekšroka tiks dota tam uzņēmumam, ar kuru šis darba ņēmējs vislabāk sevi spēs asociēt. Uzņēmumiem, kuriem ir pārdomāts un pievilcīgs darba devēja tēls darba meklētāju acīs, ir daudz lielāka iespēja saņemt lielu pieteikumu skaitu vakantām amata pozīcijām. Tā ir lieliska iespēja kļūt par iekārojamu darbavietu.

Kad labākie kandidāti ir atrasti, ir ļoti svarīgi saglabāt viņu turpmāku iesaisti un motivāciju. Un pārliecinošs darba devēja tēls šajā spēlē lielu lomu. Ja darbinieku personīgie uzskati sakrīt ar uzņēmuma nostāju un vīziju, tad, visticamāk, šo darbinieku ieinteresētība savā darbā tik ātri nezudīs. Ir svarīgi parādīt darbiniekiem to, ka viņu paveiktais sniedz lielu pienesumu uzņēmuma attīstībā, un Jūs virzāties uz kopīgu mērķu sasniegšanu. Darbinieki, kuri jūt piepildījumu, nerausies uz jaunas darbavietas meklēšanu, ja esošajā viņus viss apmierina.

Pievilcīgs darba devēja tēls savā ziņā ir arī veids, kā ietaupīt. Ja esošie darbinieki ir gūst gandarījumu no sava darba un par jauna darba meklējumiem nedomā, tad arī uzņēmumam izpaliek izmaksas, kas saistītas ar jaunu darbinieku meklēšanu un apmācību.

Dalīties ar citiem
Atrodi savu sapņu darbu!

Pievienot komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Piedalies aptaujā!

Cik reizes pēdējo 2 gadu laikā esi mainījis savu darbavietu?