Būsim godīgi – mūsdienās darba temps ir audzis un ir nepieciešams darbu paveikt ne tikai kvalitatīvi, bet arī ātri. Katra darbinieka darba spējas ir atšķirīgas, tomēr daži savus pienākumus veic patiešām gliemeža ātrumā. Uzņēmuma veiksmes faktors nereti ir komandas darbs un var gadīties, ka šo komandas darbu negatīvi ietekmē tas, kuram tik raiti ar darbiem nevedas. Kā panākt, lai darbinieks strādā raitāk, neaizvainojot viņu?
Cēlonis
Sāciet ar to, ka papētiet darbinieka amata aprakstu un mēģiniet atrast, pie kuriem pienākumiem darbs aizkavējas un kas varētu būt tam par cēloni. Iemesli, kāpēc darbinieki mēdz būt lēni, var būs visdažādākie – nespēja koncentrēties, nepārliecinātība par sevi, uzdevumu neizprašana, perfekcionisms u.c. Jūsu kā darba devēja pienākumus būtu noskaidrot, kas darbiniekam neļauj darboties ātrāk. Iespējams, iemeslu var palīdzēt noskaidrot arī saruna. Uzdodiet jautājumus par to, cik ilgu laika prasa konkrētā uzdevuma izpilde, kurš pienākums paņem visvairāk laika, vai varbūt ir kāds kolēģis, uz kuru jāgaida, lai darbu pabeigtu?
Komunikācija
Uzaicinot darbinieku uz sarunu, izklāstiet, kāpēc darbu nepieciešams veikt ātri, precīzi un ievērojot visus termiņus. Pastāstiet par uzņēmuma prasībām un to, kas no darbinieka tiek sagaidīts. Norādiet, kā darba efektivitāte un paveiktais darbs ietekmē atalgojumu. Sarunu gan nevajadzētu sākt ar skaitļiem un faktiem par to, cik darbinieks maz vai lēnu dara darbus. Neiepazīstiniet viņu ar citu kolēģu panākumiem salīdzinājumā ar viņa paveikto. Tas, visticamāk, darbinieku tikai demotivēs un ietekmēs morāli.
Risinājums
Noskaidrojot cēloni un izstāstot uzņēmuma ekspektācijas attiecībā uz darbinieka darba spējām, piedāvājiet reālus risinājumus. Iespējams, viņam ir vajadzīgas kādas papildu apmācības, lai apgūtu konkrētu uzdevumu. Varbūt nepieciešams uzdevumus sadalīt vai arī vadītājam turpmāk vajadzētu sniegt pēc iespējas precīzākus uzdevumus un termiņus. Perfekcionistiem izskaidrojiet darba izpildes nozīmīgumu laikā pār tā kvalitāti.
Piemērots darbs
Var gadīties, ka darbinieks savus pienākumus veic lēni tāpēc, ka uzticētie pienākumi viņam nesagādā nekādu prieku vai arī viņš ir tuvu izdegšanas sindromam. Šādos gadījumos var pārskatīt amata pienākumus un, iespējams, uzticēt jaunus uzdevumus vai atrast citu, viņam piemērotāku pozīciju. Produktīvi spējam būt tad, kad veicam darbu, kas sagādā prieku.
Vajadzētu:
- Atrast cēloni tam, kāpēc darbinieks strādā lēnāk nekā pārējie. Var gadīties, ka iemesls ir pavisam vienkāršs un viegli novēršams.
- Sniegt konkrētus uzdevumus un izpildes termiņus.
- Atrast veidu, kā darbinieku motivēt.
- Sniegt atgriezenisko saiti, uzslavējot progresu vai akcentējot lietas, kuras vēl var uzlabot.
Nevajadzētu:
- Konfrontēt darbinieku ar skaitļiem un faktiem par viņa darba rezultātiem salīdzinājumā ar kolēģiem.
- Pievērt acis un atstāt visu pašplūsmā, cerot, ka darbinieks ar laiku sāks vienkārši strādāt raitāk.
- Aizmirst uzslavēt vai sniegt komentārus, ja produktivitāte uzlabojas.