“Sniegpārsliņu paaudze” darba tirgū – ko tas nozīmē darba devējam?

Varētu teikt, ka neatkarīgi no vecuma un dzimuma, ikviens vēlas strādāt elastīgu darba laiku un saņemt pietiekami lielu atalgojumu. Tomēr pārsvarā dzirdēts, ka šīs vēlmes vairāk var attiecināt uz jaunākajām paaudzēm. Viena no tām – “sniegpārsliņas”. Ko nozīmē šis termins un kādi ir šīs paaudzes darbinieki?

Kas ir “sniegpārsliņu” paaudze?

Termins “sniegpārsliņu paaudze” tiek izmantots, lai aprakstītu pašreizējos jūtīgos milēniāļu un Z paaudzes pārstāvjus. Tiek uzskatīts, ka paaudze, kas sasniedza pieaugušo vecumu 2010-tajos, ir jūtīgāka un asāk reaģē uz aizvainojumiem un saasinātiem notikumiem nekā citas paaudzes.

Piemēram, izdevniecība “Merriam-Webster” tūkstošgades sākumā pauda, ka “sniegpārsliņas” ir pārliecināti par savu īpašo vērtību un unikālo statusu. Savukārt rakstnieks Čaks Palanjuks reiz ir teicis, ka katru paaudzi kaut kas mēdz aizvainot, tomēr “sniegpārsliņu paaudzi” aizvaino viss. Vēlāk, 2016. gadā šis termins rodas kā apzīmējums cilvēkiem, kuri ir ļoti jūtīgi pret citu uzskatiem un politiku. Lai arī šis termins varētu izklausīties ar negatīvu pieskaņu, jāatceras, ka to nevar attiecināt uz visiem šīs paaudzes pārstāvjiem un arī “sniegpārsliņām” ir savas pozitīvās īpašības.

Kāda šī paaudze ir darbā?

Darba devējiem sākumā varētu būt grūti pielāgoties jaunajai paaudzei, tās prasībām un/vai rīcībai. Piemēram, nevēlēšanās strādāt nakts maiņas un/vai brīvdienās, netolerance, pārspīlēti augstas prasības attiecībā uz atalgojumu un pārāk biežs nogurums, lai gan slodze var nemaz nebūt bijusi tik liela – tās ir pāris lietas, kas nereti raksturo “sniegpārsliņas” un nav īsti saprotamas darba devējam.

Savukārt pie pozitīvajām lietām var minēt to, ka šī paaudze ir sociāli atbildīgāka, neatkarīgāka savā viedoklī, pilna jaunu ideju un ar vēlmi darīt savu sapņu darbu.

Darba devējiem patiesi varētu būt izaicinājums pieņemt un noturēt darbā “sniegpārsliņas”, tomēr pielāgojoties un izprotot šīs paaudzes īpatnības, visam vajadzētu būt kārtībā.

Uzņēmuma vērtības un darbība nereti “sniegpārsliņām” ir svarīgāka par finansiālo aspektu. Tāpat svarīgs ir privātās un profesionālās dzīves balanss, kā arī iespēja profesionāli attīstīties.

Kā izturēties?

Vispirms jāsaprot, ka šīs paaudzes darba ņēmēji drīzumā veidos lielu daļu darba tirgus, līdz ar to ir nepieciešams pielāgoties. Piedāvājiet elastīgu darba laiku un iespēju strādāt attālināti. Pieņemiet, ka “sniegpārsliņas” var mainīt darba devējus samērā bieži, tāpēc esiet saprotoši un gatavi, saņemot atlūgumu. Iespējams, šīs paaudzes darbinieki ir iemesls, lai pievērstu uzmanību zaļākai videi darbavietā. Parādiet, ka jums kā darba devējam rūp apkārtējā vide un aiciniet tajā iesaistīties visus kolēģus. Dodiet iespēju iemācīties un sasniegt vairāk.

Esiet caurspīdīgi gan kā uzņēmums, gan arī pašā atlases procesā. Jo vairāk kandidātam būs skaidrs par potenciālo darba devēju, jo lielākas iespējas, ka “sniegpārsliņa” atzīs darbu par labu esam.

 

Dalīties ar citiem
Atrodi savu sapņu darbu!

Pievienot komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Piedalies aptaujā!

Cik reizes pēdējo 2 gadu laikā esi mainījis savu darbavietu?