Nebaidāmies, apgalvot, ka ikviens darba devējs vēlas, lai viņa uzņēmumā strādātu patiešām lojāli darbinieki. Šajā ziņā lojalitāte nav saistīta ar nostrādātajiem gadiem, bet gan ar darbinieka attieksmi, izturēšanos un ieguldījumu uzņēmuma darbībā. Uzticami darbinieki ir zelta vērtē, tāpēc gudrs vadītājs darīs maksimāli daudz, lai šādu darbinieku noturētu. Kā pateikt, ka darbinieks ir lojāls?
Viņš nekritizē vadību citu priekšā
Lojāli darba ņēmēji saprot, ka respektu šādi nenopelnīs. Ja viņiem būs sakāms kas negatīvs, tad tas tiks pateikts privātā sarunā. Citu kritizēšana kolēģu priekšā kopumā nav vērtējama kā laba īpašība. Šādi kolēģi nereti rada saspringumu un antipātijas citos.
Viņš ir godīgs
Veicot pārrunas, uzticams darbinieks nekautrēsies pastāstīt, kas viņu darbavietā neapmierina un kādi ir viņa paša nodomi attiecībā uz karjeras attīstību konkrētajā uzņēmumā. Esot godīgam, viņš cenšas uzlabot darba vidi un parādīt savu ieguldījumu uzņēmumā.
Viņš visam neizdabā
Lojāli darbinieki nav arī tie, kas piekrīt ikvienam vadītāja teiktajam vārdam vai lēmumam. Viņi nebaidīsies paust savu viedokli, lai uzlabotu nodaļas vai uzņēmuma darbības kvalitāti. Debatēšana un argumentēšana vadītāju un viņu pakļautībā strādājošo starpā veicina veselīgu darba vidi. Šāda uzvedība nav jāuztver kā dumpošanās vai necieņas izrādīšana.
Viņam rūp
Darbinieks, kurš veic savu darbu pēc labākās sirdsapziņas un ir ieinteresēts notikumos, kas saistīti ar uzņēmumu, arī ir uzskatāms par lojālu darbinieku. Tāpat šis cilvēks būs tas, kurš pateiks lietas, ko parasti nevēlētos dzirdēt, jo viņam ir svarīga gan darba vide, gan notiekošie procesi tajā.
Kā uzņēmums var būt lojāls saviem darbiniekiem?
Neierobežojiet, bet veiciniet izaugsmi! Protams, noteikumi, kas attiecas uz darbiniekiem ir svarīgi. Tomēr tas nenozīmē, ka jums viņi ir jācenšas pastāvīgi ierobežot. Ļaujiet darbiniekiem justies brīvi, mudiniet viņus sasniegt jaunus mērķus un izrādīt iniciatīvu.
Ja attīstīsies darbinieks, augs arī uzņēmums. Atbalstiet darbiniekus, ļaujot viņiem plānot un realizēt. Kā vadītājs esiet klāt un sniedziet padomu. Lojāli darbinieki nerodas vienā dienā – uzņēmumam pašam ir jārada apstākļi, lai darbinieki tādi kļūtu.